+47 930 41 253 post@gildehall.no

Dåp

En spesiell begivenhet- en viktig dag!

Uavhengig av om man er liten eller stor så er det hyggelig å feire slike begivenheter, og slike dager bør absolutt få like mye fokus som mange andre anledninger. Også på en slik dag pynter vi gården til fest,- vi flagger ved den gamle melkerampen ved innkjørsel og flagger ved inngang til Gildehallen.

Planlegging

En slik dag trenger også planlegging for at dagen skal bli som forventet for både for dåpsfamilien samt øvrige gjester. Vi inviterer gjerne til et kostnadsfritt møte god tid i forkant for å gå igjennom detaljene for dagen. Der setter vi gjerne meny, ønsker om pynt og dekor og de øvrige praktiske tingene som må på plass en slik dag.

Ankomst

Mange velger å invitere gjestene rett etter kirken/ seremonilokalet. Når gjestene ankommer står vi gjerne klar med nytraktet kaffe/ te samt mineralvann og om ønskelig noe enkelt å bite i,- dette kan være lefse, tårnkake, sjokolade, frukt eller lignende.

Måltid

Mat og drikke

Vi tilbyr gode smaker innen mat og drikke fra vårt eget kjøkken som kan passe enhver. I utgangspunktet har vi menyer til enhver tid liggende ute på våre nettsider. Her er det fritt for å kombinere forretter, hovedretter, mellomretter og desserter. Vi skreddersyr gjerne også en meny for anledningen så lenge det er gjennomførbart og praktisk for gruppen. Det forutsetter at gruppen velger felles meny. Om det skulle være matallergier å ta hensyn til, må vi ha beskjed om dette FØR arrangementsdag, slik at vi får tilrettelegge dette for vedkommende.

Kaffe og kaker

På slike feiringer er det vel tradisjon med påfølgende kakebord og om dere ønsker å medbringe kaker selv, er det i orden for oss. Vi beregner da en kakekuvert pr gjest,- dere leverer kakene til oss vi ordner resten.

Pynting

I Gildehallen dekker vi for et godt måltid med hvite duker, nøytrale lys og servietter samt enkel blomsterdekor på punktvis på bordene som inngår som standard i grunnleie. Dersom det er ønskelig å oppgradere til eksempelvis tøyservietter, blomster og dekorasjoner utenfor standard er vi behjelpelig med dette. Utover dette er det selvfølgelig i orden at dere supplerer med annen ønsket pynt, som f.eks bordkort, blomster, løper, etc. Tidspunkt for dette avtaler vi. Om dere ønsker kan dere komme dagen i forveien for å sette de siste detaljene med pynt og lignende om lokalet er ledig. Hvis lokalet er booket, kan dere leverer pynten til oss og vi kan være behjelpelig med å ordne dette. Om ønskelig kan vi rulle ut den røde løperen om dere ønsker en staselig velkomst for dere og deres gjester.