top of page
pexels-pixabay-236275.jpg

Vielse i landlige omgivelser

Byneset er ofte omtalt som «byens grønne lunge». Her ute på Gaustad Gjerdet Gård har vi godt med plass, både innendørs og ute på gårdstunet. Med utsikt over kornåkre, frodig skog og med et glimt av Gaulosen, kan gårdens Frukthage være idyllisk plass for vielse. Selve gårdstunet vil også kunne være egnet. Vi ordner med oppsett slik at vielsesseremonien kan foregå enten innendørs eller utendørs – alt etter ønske. Pris avtales nærmere etter de ulike ønskene som måtte foreligge.

Vi deler vår erfaring og kompetanse og hjelper dere med gjennomføringen

Igjennom de årene vi har drevet, har vi samlet erfaring, gode råd og ideer slik at vi har gode forutsetninger for å bidra i planleggingen av en slik begivenhet. Her hos oss deler vi gjerne vår erfaring og kompetanse for gjennomføringen av en slik dag, og vi tilbyr derfor et innledende planleggingsmøte slik at man har det beste utgangspunktet for å tilrettelegge for en fin dag. Sammen med brudeparet skreddersyr vi arrangementet innenfor de rammer og ønsker som foreligger, og tilpasser dette. Hos oss har vi mange muligheter både når det gjelder selve vielsen og arrangementet i sin helhet.

En uforglemmelig dag for både brudepar og gjester

En bryllupsdag skal være en begivenhet som blir uforglemmelig for brudeparet og også for deres gjester. Med et arrangement her hos oss er vårt mål for dagen at brudeparet skal nyte dagen og legge til side tankene for det praktiske – det er derfor vi er her! Her på Gaustad Gjerdet Gård tilbyr vi selskapslokaler med atmosfære for opptil 50 pers +/-. Utover dette antallet vil vi kunne se på alternative løsninger på vårt gårdstun, eksempelvis bryllupstelt m.m.

Videre kan en dag se slik ut  på Gaustad Gjerdet Gård

Her hos oss kan vi tilby gode smaker innen mat og drikke igjennom hele dagen, både ved ankomst, middag og fest. Utover det som er nevnt nedenfor, spør oss gjerne om det er andre ønsker – her hos oss finner vi løsninger på det meste!

Ankomst

Vi ruller gjerne ut den røde løperen ved inngangspartiet for en staselig velkomst! Om dere ikke har eget vertskap som tar imot gjestene, blir gjestene ønsket varmt velkommen av oss. Om ønskelig kan vi her servere en felles aperitiff – en velkomstdrikke. Hvis det skal være en stund til mat, kan vi også her tilby enkel fingermat/ganefryd frem til måltidet. I sommerhalvåret er Gårdsdammen eller Frukthagen et hyggelig samlingssted for en aperitiff før middag. På vinterstid er Kaffestua en fin plass for dette. Dersom det er ønskelig med felles transport er vi behjelpelig med det etter lokasjon, ønsket kjørerute og avtale.

Meny

I utgangspunktet har vi menyer til enhver tid liggende ute på våre nettsider som varierer etter sesong. Her er det fritt for å kombinere forretter, hovedretter, mellomretter og desserter. Vi skreddersyr gjerne også en meny for anledningen så lenge det er gjennomførbart og praktisk for gruppen. Det forutsettes at gruppen velger felles meny. Om det skulle være noen matallergier å ta hensyn til, må vi ha beskjed om dette før arrangementsdag, slik at vi får tilrettelegge dette for de det måtte gjelde. Om ønskelig kan vi også tilby nattmat servert i de tidlig nattetimer. Spør oss gjerne om alternativer med tilhørende pris.

Kaker og kaffe med påfølgende avec/bar

Etter hovedmåltidet er det som oftest tradisjon med kakebord, kaffe, te og gjerne en avec. Vi leverer gjerne kaker fra vår konditorleverandør, mens selve bryllupskaken ordner dere gjerne med selv. Dersom dere ønsker å medbringe kaker, er det også i orden for oss. Vi beregner da en kakekuvert pr. gjest,- dere leverer kakene til oss vi ordner resten.

Uttak av drikke igjennom arrangementet

Når det gjelder drikke igjennom arrangementet finner vi fram til løsninger som ivaretar både gjestens opplevelse og deres budsjett. Fra gårdens vinkjeller finner vi fram til håndverksviner som måtte passe til valget av meny. Likeså mineralvann og lokalt håndverksøl. Vi kan også lage bonger til gjestene om ønskelig. Vi har alle rettigheter når det gjelder alkoholholdige drikker. Det er ikke anledning til å nyte medbrakt.

 

Pynting

På en slik dag pynter vi selvfølgelig gården til fest! Vi flagger ved den gamle Melkerampen oppe ved innkjørsel og likeså ved inngangspartiet til Gildehallen og lokalene. Vi ruller også ut den røde løperen om ønskelig. For måltidet i Gildehallen dekker vi med hvite duker, hvite tøyservietter / tykke fargede papirservietter og levende lys. Vi sørger også for enkel blomsterdekor etter sesong på alle bord i alle våre lokaler. Fargevalg på denne blomsterdekoren kan være etter avtale og i samsvar med øvrig dekor dere evt. ønsker å supplere med. Vi vil utover dette kunne tilby oppgradering av det som inngår i grunnleie mot et tillegg. Se priser for tillegg. Om ønskelig er det selvfølgelig i orden at dere supplerer med annen ønsket pynt, som f.eks. bordkort, egne blomsteroppsatser, løpere, etc. Tidspunkt for evt. egen pynting avtaler vi. Forutsatt at vi ikke har annet arrangement dagen før, er lokalene tilgjengelig for dere for å sette de siste detaljene med pynt og lignende. Dersom lokalet er booket, kan dere leverer pynten til oss og vi kan være behjelpelig med å ordne dette.

Musikk/ underholding

Utover kvelden vil kanskje dansefoten gå. Vi rydder en liten del av Gildehallen til danseplass. Her har vi flere alternativ når det gjelder musikk. Enten avspilling fra mobil, PC o.l, eller at vi kan være behjelpelig med å booke livemusikk tilpasset arrangementet.

Gavebord/gaverom

Etter ønske ordner vi gavebord enten i Kaffestua eller i Vinrommet slik at både gjester og dere får se gavene underveis. Om ønskelig kan vi oppbevare dette over natt, da bak låste dører med alarm på bygget, men på eget ansvar.

Grunnpakke for Bryllupsfeiring

Følgende inngår i grunnleien for bryllupsarrangement;

  • Planleggingsmøte med brudeparet.

  • Bruk av samtlige lokaliteter, - Gildehallen, Kaffestua og Vinrommet står til disposisjon.

  • Dekkede bord med hvite duker, tøyservietter og enkel blomsterdekor og lys på samtlige bord.

  • Eget gaverom om ønskelig.

  • Tilgang til uteområde for mingling og fotografering.

  • Egen kjøkkensjef og tilstrekkelig servicepersonell gjennom arrangementet.

  • Rød løper ved inngang til lokalene.

  • Oppbevaring av gaver over natten i låst og alarmert rom og mulighet for henting påfølgende dag.

  • Bruk av musikkanlegg, projektor og lerret for evt. visninger.

  • Fri parkering.

  • Felles transport om ønskelig.

  • Bistand til å sette opp kjøreplan.

  • Fri WiFi


Tillegg ved oppgraderinger

Innendørs:

Er det ønskelig med oppgraderinger av blomster innendørs vil vi kunne være behjelpelig med dette.

Ved utendørs vielse:

Etter sesong og tilgjengelighet i sommerhalvåret vil vi dersom ønskelig kunne tilby løsninger med oppgraderinger

med bl.a. brudeport, blomster og evt. annen dekor.

Priser på oppgradering etter avtale og ønsker.

Kontakt oss, og vi vil gjøre vårt beste for å tilrettelegge for en fin bryllupsfeiring her hos oss.

bottom of page